Zi istorică pentru fotbalul românesc: ACS FC Dinamo, clubul controlat de Nicolae Badea, a intrat oficial în faliment miercuri, 12 noiembrie 2025, după nu mai puțin de 14 ani de insolvență. Decizia vine la scurt timp după ce clubul nici măcar nu s-a mai înscris în Liga 3, semn că problemele financiare deveniseră insurmontabile.
Falimentul, decis de instanță. Clubul nu și-a mai putut acoperi datoriile
Administratorul judiciar a solicitat deschiderea procedurii de faliment după ce asociația nu a reușit să respecte planul de reorganizare. Tribunalul a aprobat cererea, concluzionând că ACS FC Dinamo nu mai poate face față obligațiilor financiare acumulate în ultimul deceniu.
Lovitura este majoră, având în vedere că acest club era considerat de mulți „păstrătorul tradiției” Dinamo sub conducerea lui Nicolae Badea, fost acționar important în fotbalul românesc.
Ce se întâmplă cu sigla: emblema cu „doi câini”, posibil scoasă la licitație
Odată cu falimentul, cea mai mare întrebare este: ce se întâmplă cu sigla legendară a lui Dinamo, cea cu doi câini, înregistrată oficial în 1998?
Fostul internațional Dănuț Lupu, nume emblematic în istoria alb-roșiilor, susține că sigla va fi scoasă la licitație, iar clubul din SuperLigă – actualul FC Dinamo – va trebui să lupte pentru a o recupera.
”Nu vreau să fac o greșeală, dar din câte știu eu, domnul Badea a vrut să plătească datoriile, dar nu au acceptat cei de la ANAF. I-ar fi spus că legal nu se poate.
Sigla o vor scoate la licitație (n.r. emblema cu cei doi câini).
Nu am de unde să știu prețul, dar va fi dorită de cei din Liga 1. Am impresia că acum nici ei nu mai au voie să folosească sigla.
Sunt termeni și condiții pe care nu le dețin”, a spus Lupu, conform iamsport.ro.
Documentele arată că sigla aparține juridic lui AFC Dinamo, care a cesionat-o ulterior către SC Dinamo 1948 SA, societatea ce administrează echipa din SuperLigă. Până la finalizarea procedurilor, dreptul de utilizare este însă incert.
Cât poate costa sigla?
Conform lui Lupu, nimeni nu știe în acest moment care va fi prețul de pornire al licitației, însă interesul va fi foarte mare. Pentru FC Dinamo, recuperarea siglei este vitală pentru identitatea clubului, mai ales în contextul în care suporteri și sponsori sunt extrem de sensibili la simbolurile tradiționale.
CS Dinamo, chiar dacă militează pentru performanță, nu are drept de promovare, fiind club de drept public.
Situația creează o confuzie majoră în rândul fanilor, iar dispariția ACS FC Dinamo nu simplifică lucrurile, ci dimpotrivă – lasă în urmă o luptă juridică pentru siglă și identitatea brandului Dinamo.
Începutul unei lupte pentru istorie
Intrarea în faliment a ACS FC Dinamo deschide o nouă etapă în istoria „câinilor roșii”. Emblema clubului devine din nou subiect de dispută, iar FC Dinamo trebuie să câștige licitația dacă dorește să-și păstreze simbolul tradițional.
Urmează luni importante pentru viitorul identității dinamoviste, într-o perioadă în care brandul Dinamo este disputat mai aprins ca oricând.
Foto: prosport.ro








